"European Parliament" media outlet exposed as Russian propaganda machine

The European External Action Service’s East StratCom Task Force has claimed that EP Today, which describes itself as a “monthly news magazine for the European Parliament,” isn’t quite what it seems. 

“With a name including one of the major institutions of the European Union … 145 000 Facebook fans and an average output of 25 articles per day, one may get the impression of a serious news outlet that is an established, influential and informed part of EU politics,” the task force wrote.

However, the EEAS says that many articles that appear on eptoday.com are word-for-word “copies of articles by RT.com — one of the main Russian misinforming outlets.”  

Whilst EPToday claims to have staff operating in Brussels, the taskforce found it only had a mailbox address and none of its editors were to be found on social media. The site’s four Facebook page administrators are said to be situated in India.

“Since 24 October 2018, 47% of the articles are word-for-word copies of articles from RT.com,” reported East StratCom taskforce.

Follow EU Today on Social media:

Gary Cartwright

Gary Cartwright

Gary Cartwright is publishing editor and Brussels correspondent of EU Today.

An experienced journalist and author, he specialises in environment, energy, and defence.

He also has more than 10 years experience of working as a staff member in the EU institutions, working with political groups and MEPs in various policy areas.

In October 2021 POLITICO described Gary as "the busiest man in Brussels!"

Gary's most recent book WANTED MAN: THE STORY OF MUKHTAR ABLYAZOV: A Manual for Criminals on How to Avoid Punishment in the EU is currently available from Amazon


Related posts