UK: Russian state propaganda channel RT loses High Court Appeal against £200k fine.

Russian state controlled news broadcaster RT (Russia Today) has lost a London High Court challenge over a £200,000 fine for 'serious and repeated' breaches of impartiality rules over broadcasts on the Salisbury poisoning and the war in Syria.

Ofcom, the UK's broadcasting watchdog, sanctioned the Kremlin-backed channel over seven news and current affairs programmes between March 17th and April 26th, 2018 which failed the requirement for news to be presented with 'due impartiality'.

Two of the sanctioned broadcasts were editions of Sputnik presented by former MP George Galloway which covered the poisoning of Russian ex-spy Sergei Skripal and his daughter Yulia in Salisbury, Wiltshire, in March 2018.

Ofcom also found that four news broadcasts addressing US involvement in the Syrian conflict, and a programme concerning the Ukrainian Government's position on Nazism and the treatment of Roma gypsies, breached impartiality rules.

British politicians including Jeremy Corbyn, Alex Salmond, and Nigel Farage have appeared on RT, which receives funding from the Russian Government.

Follow EU Today on Social media:

EUToday Correspondents

EUToday Correspondents

Our team of independent correspondents, based across Europe and beyond, are at the centre of geopolitical dynamics. We are united by our commitment to free and unbiased journalism, and our devotion to the concept of true and unfettered democracy. We take our job very seriously!

Related posts